مراقبت پوست

استرس چگونه بر پوست تاثیر می گذارد؟

استرس چگونه بر پوست تاثیر می گذارد؟

استرس می تواند کل بدن شما از جمله مو، ناخن و پوست شما را تحت تاثیر قرار دهد. از آنجایی که استرس بخشی از زندگی است، مهم نحوه مدیریت آن است.

استرس چگونه بر پوست تاثیر می گذارد؟

استرس باعث واکنش شیمیایی در بدن شما می شود که پوست را حساس تر و واکنش پذیرتر می کند. همچنین می تواند بهبود مشکلات پوستی را دشوارتر کند. آیا تا به حال متوجه شده اید که زمانی که استرس دارید بیشتر عصبانی می شوید؟ این به این دلیل است که استرس باعث می شود بدن شما هورمون هایی مانند کورتیزول بسازد که به غدد پوست شما می گوید چربی بیشتری بسازند. پوست چرب بیشتر مستعد آکنه و سایر مشکلات پوستی است.

استرس همچنین می تواند: مشکلات پوستی را بدتر کند. به عنوان مثال، استرس می تواند پسوریازیس، روزاسه و اگزما را تشدید کند. همچنین می تواند باعث کهیر و انواع دیگر بثورات پوستی شود و باعث تشدید تاول های تب شود. در مراقبت روزانه از پوست اختلال ایجاد کنید. اگر استرس دارید، ممکن است در این بخش از روتین خود صرف نظر کنید، که می تواند مشکلات پوستی را تشدید کند. همچنین داشتن مشکلات پوستی می تواند استرس زا باشد. برخی از افراد از ظاهر آن چنان احساس بدی دارند که خود را حفظ می کنند و این باعث افزایش استرس می شود. اگر مشکلی دارید که بهبود نمی یابد یا دوباره عود می کند، در نحوه مدیریت استرس خود تجدید نظر کنید.

تاثیر استرس بر پوست

8 راه برای کاهش اثرات استرس بر روی پوست احتمالاً نمی توانید به طور کامل از استرس دوری کنید، اما می توانید راه هایی را برای کنترل بهتر آن امتحان کنید. این رویکردها را امتحان کنید:

از پوست خود غافل نشوید و یک روال مراقبت از پوست را هر روز حفظ کنید، حتی در روزهایی که بیش از حد احساس خستگی یا اضطراب می کنید. اگر استرس باعث می شود احساس خستگی کنید، ممکن است نخواهید آرایش خود را پاک کنید و قبل از خواب صورت خود را بشویید. اما سعی کنید به هر حال به روال خود پایبند باشید، زیرا بی توجهی می تواند مشکلات پوستی شما را بدتر کند.

ورزش منظم داشته باشید. برای پوست و بقیه بدن شما مفید است.

برای انجام کاری که از آن لذت می برید برای خود وقت بگذارید، حتی اگر فقط 10 دقیقه وقت داشته باشید.

حمام کنید یا کتاب بخوانید.

در اطراف بلوک قدم بزنید.

تکنیک های مدیریت استرس مانند تمرینات تنفسی، یوگا، مدیتیشن یا تصاویر بصری را تمرین کنید.

به اندازه کافی خوابیدن. ۷ تا ۸ ساعت در هر شب ایده آل است.

اشکالی ندارد که برای کاهش استرس خود محدودیت ها و مرزهایی تعیین کنید.

با یکی صحبت کن. از یک دوست یا یک درمانگر حرفه ای کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *